PajalaNytt

Polisen ingriper vid fylleri och grov misshandel i Norrbotten

En suddig bild i kvällsljus visar en polisinsats längs en väg. En polisbil med blåljus står parkerad bakom en mörk sedan, och två uniformerade personer står vid sedanens förarsida. Vägen är våt och kantas av träd och gräs. Gatlyktor lyser upp området
Illustrationsbild: Notisen Bildrobot - Bild Notisen

Polisen i Norrbotten har under natten omhändertagit en berusad kvinna i Luleå och gripit en man misstänkt för grov misshandel i Gällivare.

Annons

Polisen rapporterar

Under natten har polisen i Norrbottens län hanterat flera ärenden. Vid 23:19 uppmärksammades en berusad kvinna liggande på en cykelbana i Hertsön, Luleå. Hon omhändertogs enligt LOB (Lag om omhändertagande av berusade personer).

Vid 01:11 inkom en anmälan om misshandel i centrala Gällivare. En grupp personer befann sig på en adress där två män hamnade i bråk. En av männen var våldsam mot den andre och lämnade sedan platsen. Polisen kunde gripa den misstänkte mannen, som är misstänkt för grov misshandel. Den andre mannen fördes till sjukvård, men skadeläget är okänt. En anmälan har upprättats.

Källa: Polisen
Annons

Den här artikeln har producerats med stöd av automatiserade system och externa datakällor. Vårt mål är alltid att rapportera korrekt, sakligt och relevant. Trots noggranna kontroller kan fel förekomma.

Fler artiklar i Blåljus